Hatszögletű városokban fogunk lakni a jövőben?

This post is also available in: English (angol)

Az épületeket zöld területek veszik körül, az áruszállítást önvezető járművek végzik, a város energiáját pedig hidrogénmeghajtás adja.

A Hyundai 2020 végén felvásárolta a Boston Dynamics vállalat többségi tulajdonát (aki esetleg nem ismeri a céget, egy amerikai cég, amely ember és állatszabású robotok fejlesztésével foglalkozik, beleértve az emberszabású harci robotokat is, lásd: https://www.youtube.com/@BostonDynamics/videos), idén pedig összesen 400 millió dollárt fektetett a robottechnológia fejlesztésébe. A koreai vállalat jól láthatóan törődik a jövő igényeinek kiszolgálásával, most pedig egy teljes városkoncepcióval rukkoltak elő.

Az érdeklődők egy virtuális kiállítás keretében tekinthetik meg azt az okos várost, mely a World Cities Summit nyári rendezvényen mutatkozott be a nagyközönség előtt. A Hyundai a szintén koreai HyunJoon Yoo Architects segítségével készítette el a hatszögalakú modellt, melynek tervezésekor az embert helyezték a középpontba.

A tervek szerint az épületeket parkok, erdők, víztározók és egyéb zöld területek veszik körül. A Hyundai fő tevékenységét tekintve egy autógyártó, tehát a közlekedés lebonyolítására is komoly hangsúlyt fektetnének.

Az áruszállítást önvezető járművekkel oldanák meg, a kézbesítésben pedig robotokat is alkalmaznának. Ebben a városmodellben minden a zöld energiáról és a fenntarthatóságról szól.

A település energiaellátását ennek megfelelően hidrogénmeghajtással állítanák elő, és osztanák szét egy okoshálózaton keresztül.

„A városok összetett organizmusok, nehéz megtervezni a tökéletes modellt. A mostanihoz hasonló projektek azonban egyértelműen a helyes irányba terelhetik törekvéseinket” – fogalmazott Jung Cso-Csi, a Hyundai Motor Group elnöke és innovációs igazgatója.

A Hyundai az idén januárban rendezett CES szórakoztató elektronikai kiállításon osztotta meg a robotokról és a metaverzumról szóló jövőképét. A metaverzum több különböző virtuális teret egyesít, lehetővé téve, hogy az emberek a háromdimenziós terekben úgy járjanak munkába vagy iskolába, hogy közben nem lépnek ki a lakásukból.